onsdag 19. desember 2012

OPPGAVE: HODE/BYSTE DEL 2

Dette innlegget her skal jeg skrive om hvordan resultatet til bysten ble etter jeg hadde brent den. Om du lurer på hvordan den var før jeg brente den kan du lese det i et innlegg lengre ned.




Materialer
Kobberoksid
Pensel
Ovn
Svamp med vann
 
Metoder
Brenning
Male
Fjerne kobberoksid
 
 


Etter at bysten var brent bestemte jeg meg for å få fram detaljene bedre ved å male den med kobberksid, for å så fjerne den med en våt svamp. Når man bruker kobberoksid blir det nesten å se ut som noe er skittent fordi fargen er svart. Kobberosiden setter seg også spesielt der det går innover i keramikkarbeidet og man tar bort det man ikke vil at skal være der med den våte svampen.

Når jeg hadde fått det uttrykket jeg ville i bysten brente jeg den atter en gang. Denne gangen var det så kobberoksiden skulle sitte. Her er resultatet etter jeg hadde brent den for siste gangen.





 
 
 





 
 
 
 

 
 
 

 
 
Egenvurdering
Personlig synes jeg at bysten min ble veldig skummel, men uttrykket og historien jeg ville ha fram kom veldig godt fram når den var skummel. Jeg har laget meg en historie om at hun er en ballettdanser med spiseforstyrrelser (som er veldig vanlig hos dansere). Hun er veldig inspirert av filmen "Black swan" som er en ganske skummel film og handler om akkurat dette. De som har sett filmen håper jeg ser hva jeg tenkte på.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar