onsdag 26. september 2012

OPPGAVE: STOL

Den første oppgaven vi fikk var å lage en pappstol som skulle reflektere oss. Først var det litt vanskelig å komme på noe som jeg kunne ha på stolen og som reflekterte meg. Men etter litt tenking kom jeg på at jeg kunne lage en stol som var dekket med ord fra blader som sa noe om meg. Det tok ganske lang tid å finne nok ord som reflekterte meg, men til slutt fant jeg fram noen som jeg skikkelig kunne se meg selv i.
Materialer
Mal
Saks
Lim
Elle (gammelt moteblad)
Metoder
Klipp og lim

 


Dette er resultatet av den første stolen min. Er veldig fornøy med resultatet av stolen. Det er vanskelig å si så veldig mye om akkurat denne stolen, siden jeg ikke har gjort så fryktelig spesielle ting med den.

Siden jeg ble ferdig med stolen før alle andre, og før vi måtte være ferdig. Laget jeg enda en stol. Denne gangen var det enda vanskeligere å finne ut hvordan jeg skulle designe den slik at den reflekterte meg. Men etter en god stund med tenking, og litt hjelp av Hege, bestemte jeg meg for å lage en stol fylt med søtsaker. Grunnen til denne stolen er fordi jeg liker å kalle meg selv mat vrak, og er ubeskrivelig glad i søtsaker.

Is er det beste jeg vet av dessert, og jeg har funnet ut jeg må ha en ekstra is-mage, siden jeg greier å spise så mye is. Så det var en av grunnene til at jeg valgte å ha en is som fokuset på stolen. Bakgrunnen på stolen min har jeg valgt at skal være gul, siden gul alltid har vært min yndlingsfarge, og derfor passer fint når vi skulle representere oss selv i produktet. Det som også var så fint med gulfargen, var at den fikk stolen til å se veldig søt og godteri ut, og gjorde så tingene på stolen virkelig kom fram. De andre tingene jeg har dekorert stolen med er sjokolade, kjærlighet på pinne, drops og til slutt små perler for å får en fin avslutning.
 
 
Materialer
papir
perler
trekule
plastelina
maling
ullpæler
"diamanter"
glanspapir
trå
Metoder
Klipp og lim
Tegning
Maling




Isen har jeg laget av papir som jeg tegnet med akryl blyanter, som jeg vannet ut for å få en mer kjeks-aktig utseende. I den la jeg litt papir så ullperlene ikke forsvant i kremmerhuset. For at de skulle sitte på plass limte jeg de med lim. Oppå ullperlene limte jeg på "diamanter" for å få en mer glansfull, eller is-aktig illusjon. For å få isen til å være hovedpynten på stolen, stakk jeg ett hull mitt i stolen for å plassere isen der. På ryggen laget jeg en sjokolade som jeg tegnet på samme måte som kjeksen på isen, og brettet den sammen på en litt 3D-demonsjonal måte. Dropset ovenfor puttet jeg bare inn litt glanspapir som jeg hadde klippet opp, for at det skulle se ut som om dropset var pakket inn. Kjærligheten som ligger på setet er laget av plastelina, som jeg malte. Jeg laget et hull på den ene enden av kjærligheten for å putte inn en trå, som skulle forestille pinnen. Tilslutt limte jeg på de små perlene med lim.

Til slutt vil jeg bare si at jeg er veldig fornøy med resultatet, og jeg synes de reflektere meg veldig godt. Oppgaven synes jeg også var kjempe fint, med tanke på at det var den første oppgaven vi fikk, og det var lett å bli kjent med de andre i klassen med den.

(skulle egentlig ta med skissene mine, men de ville ikke skannes)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar